Sign in to follow this  
Labi1995

lechte trainingsgewoonten,

Recommended Posts

Wat botremodellering betreft in reactie op toegepaste stress, het zal gebeuren volgens Wolff's wet, dat bot hermodelt volgens de locatie van stresslijnen. We zien dit het duidelijkst www.amolan.es aan de femurhals zoals men radiografisch de gebogen lijnen Nike Air Max 90 Mujer van de trabeculae kan visualiseren (kleine benige platen die het binnenste sponsachtige bot vormen), in lijn met het gewicht van het lichaam. In een van de artikelen die ik hieronder heb gelezen, waren er verschillen tussen hardlopers en voetballers, waarbij voetballers een grotere dwarsdoorsnedediameter van de middenvoetsbeentjes hadden. Een van de redenen voor deze waarneming was dat de botten werden onderworpen aan meer voorwaartse, achterwaartse en zijdelingse bewegingen in tegenstelling tot de voortdurend rechtuit lopende beweging die te vinden was in hardlopers. Dit is voor botremodellering een dynamisch proces dat afhankelijk is van het samenspel tussen osteoblasten en osteoclasten (cellen die respectievelijk bot opbouwen en afbreken). Vanuit het oogpunt van Nike Air Max 90 Femme beeldvorming kan osteoblastische reactie op verwonding al vanaf www.arqueoymas.es twee weken vanaf het begin van de verwonding worden gezien - met een MRI kan dit worden gezien als intramedullair oedeem (zwelling binnen de benige schacht, doorgaans een stressreactie genoemd), zelfs vóór een stressfractuur lijn is zichtbaar. Het is echter belangrijk op te merken dat het leggen van nieuw bot in reactie op stress ongeorganiseerd is en dat er een delicaat samenspel bestaat tussen osteoblasten (botopbouwende cellen) en osteoclasten (botverwijderende cellen) tijdens het genezingsproces. Dit samenspel zorgt er uiteindelijk voor dat de meest optimale genezing optreedt, afhankelijk van de belasting op het aangetaste bot. Deze balans tussen osteoblast en osteoclastactiviteit wordt verstoord door een stressfractuur en herhaalde belasting, dus de osteoclast wint uit Nike Air Max 90 Femme Noir en het bot verzwakt en leidt zo tot de fractuur. Zodra dit Nike Air Force 1 Womens punt is bereikt, vereist het bot immobilisatie voor optimale genezing. Alle literatuur die ik tegenkwam beschrijft een rustperiode van ongeveer 6 tot 8 weken bij volwassenen, met kortere perioden voor kinderen en adolescenten. Ook wordt in alle literatuur aanbevolen om op een graduele manier terug te gaan naar activiteit om herverwonding te voorkomen. Er is geen beschrijving van een venster op welk punt u grotere verwonding zou riskeren omdat dat tussen verschillende individuen variabel is. Mijn lichaam is bijvoorbeeld pijnlijk en mijn botten doen pijn na een 9 mijl lange run dit weekend, tot het punt dat ik weet dat ik een blessure riskeer door de dag erop te rennen. Dean Karnazes gaat uit en rijdt vandaag 40 mijl en kan morgen nog eens 40 doen. Hij is gewoon anders, en zijn Nike Air Max 270 Dames lichaam ook. Er is een veelheid van gesuggereerde Adidas ZX 700 Femme risicofactoren voor de ontwikkeling van stressfracturen. Deze omvatten en zijn niet beperkt tot vrouwelijk geslacht, lagere botmineraaldichtheid, roken, ondervoeding, slechte trainingsgewoonten, overgewicht of ondergewicht (waarschijnlijk een aspect van voeding), schoenen dragen (hoewel het artikel dat dit als een risicofactor noemde niet verwoorden wat voor soort schoenenslijtage), en zelfs een strakke achillespees die een rol kan spelen in de hoek van de middenvoetsbeentjes bij afduwen, wat hen kan blootstellen aan verhoogde spanningen. Een interessant ding, en ik heb geen manier om het te bewijzen op dit moment, is dat botmineralisatie in consistent geschoeide individuen waarschijnlijk minder in de betrokken extremiteit zal zijn dan in de niet-geschoeide persoon. Ik baseer dit op mijn ervaring met het evalueren van de r?ntgenfoto's van Nike Air Max 95 Femme personen die voor enige tijd zijn gecast of die een operatie hebben ondergaan die resulteerde in niet-gewichtsbelasting in een extremiteit. De trabeculaire botdichtheid neemt dramatisch af bij die gewonde of niet-dragende leden. Nu is een cast een extreem voorbeeld van een "geschoeid" individu, maar ik ben er vast van overtuigd dat de botten in de voet zich in de loop van de tijd aanpassen aan chronisch schoten versus onshoot. Wanneer ik een aantal goede voorbeelden van beeldvorming krijg, zal ik ze zeker delen, want ik begin een reeks beelden te verzamelen van hardloopgerelateerde verwondingen die zijn beoordeeld met behulp van radiologische technologie.

Your content will need to be approved by a moderator

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this